Betonová svodidla

1) Vodící stěny CITY BLOC

city bloc

Popis:

CITY BLOC je stavebnicový systém určený především pro městský provoz sestávající z:

  • Betonových dílců s profilem obráceného písmene Y. Příčné kanálky je možno použít pro montáž svodidla pomocí vysokozdvižného vozíku.
  • Spojovacích prvků z pozinkovaného plechu, pomocí kterých se jednotlivé dílce propojí.
  • Ocelového pozinkovaného zábradlí, které se na betonové dílce přišroubuje.
  • Betonových květináčů, které je možno kombinovat s ostatními prvky systému.
  • Betonových kuželů, které slouží k uzavření průjezdů parkovišť.

Vodící stěny CITY BLOC jsou schváleny MD pro použití na pozemních komunikacích, kde je rychlost omezena na max. 50 km/hod (tudíž převážně v obcích). Systém dovoluje též vzájemné natočení jednotlivých prvků, tudíž je lze též použít pro vytváření kruhových objezdů apod.

  • Výška všech prvků je jednotná – 50 cm.

Rozměry a hmotnosti:

citybloc rozměry a hmotnosti

 

Seznam dílů CityBloc:

Označení Popis Rozm. š x c x dl. (cm) Hmotnost (kg)
CTB 501 průběžný dílec 440 x 500 x 2000 510
CTB 502 průběžný dílec 440 x 500 x 1000 255
CTB 503 koncový dílec, zkosená část 100 cm 440 x 500 x 2000 450
CTB 504 oblouk – čtvrtkruh R=1,0 m 440 x 500, R = 1000 320
CTB 505 oblouk – čtvrtkruh R=0,5 m 440 x 500, R = 500 115
CTB 506 květinový žlab 440 x 500 x 1000 280
CTB 507 kužel průměry 440 x 500 280
CTB 508 koncový díl – zaoblený / 2 m 200 x 44 x 50 490
CTB 509 rohový díl – pravoúhlý 50 x 44 x 50 150
CTB S01 spojka ocelová průběžná 70 x 6 x 300 1
CTB S02 spojka ocelová koncová 70 x 6 x 120 0,4
CTB S03 šroub a podložka pozinkované M 16 x 35
CTB Z01 zábradlí ocelové pozinkované průměry 50 x 1950 9,7
CTB Z02 zábradlí ocelové pozinkované průměry 50 x 950 6,2

Osazení a spoje:

Pomocí jeřábu, nebo vysokozdvižného vozíku přímo na vozovku nebo chodník, popř. na jinou plochu. Prvky se zpravidla spojují pomocí destiček a šroubů. Těmito šrouby lze též upevnit případně zábradlí.

city bloc city bloc citybloc

 


 

2) Svodidla Delta Bloc

Popis:

Delta Bloc

Svodidla DELTA BLOC jsou betonové dílce profilu NEW JERSEY (řez ve tvaru obráceného písmene „Y“). Jsou spojena táhlem a volným zámkem po propojení pomocí zasunutých spojek vytváří v principu předepjatý článkový řetěz, který vytváří deformační zónu, a tudíž i při těžkých nárazech nedojde k prolomení svodidla. Při nárazech pod malým úhlem nedochází k žádnému kontaktu s karoserií, vozidlo zůstává ovladatelné a svodidlo se nepoškodí. Při silných nárazech je vozidlo smýkáno podél svodidla a není vrženo zpět do jízdní dráhy. Délka svodidlové stěny by měla být alespoň 32 m, na začátku a na konci krajní dílce.

Svodidla jsou vyráběna ve 3 výškách: 80 cm, 100 cm a 120 cm.

Delta Bloc rozměry

Svodidla jsou schválena MD ČR pro použití na pozemních komunikacích. Nově je schváleno i jednostranné betonové svodidlo. Dodáváme a montujeme veškerá betonová svodidla. Objednávku doporučujeme odeslat v dostatečném časovém předstihu, protože na sklad jsou vyráběny jen nejběžnější typy betonových svodidel. Pozor na hmotnosti!!! Při montáži musí být jeřáb!

 


 

Rozměry a hmotnosti:

DELTA BLOC 80 – výška 80 cm, symetrické/oboustranné1)

označení popis táhlo/ spojka délka l (cm) šířka b (cm) výška h (cm) hmotnost (kg/ks) stupeň 3) zádržnosti
DTB 800 běžný díl / 6 m K150 600 60 80 3 115 N2, H1, H2
DTB 801 běžný díl / 4 m K180 400 60 80 2 240 N2, H1
DTB 802 zkrácený díl / 2 m 2) K180 200 60 80 1 110 -
DTB 803 krajní díl / 4 m K180 400 60 80 1 690 -
DTB 803D krajní díl s kotevní deskou / 4 m K180 400 60 80 1 715 -
DTB 803s přechodový díl na ocel. svodidla / 4 m K250 400 60 80 1 770 -
DTB 804 přechodový díl DTB 80-100 / 4 m K180 400 60-70 80-100 2 950 -

delta bloc 80 cm

 


DELTA BLOC 100 – výška 100 cm, symetrické/oboustranné1)

označení popis táhlo/ spojka délka l (cm) šířka b (cm) výška h (cm) hmotnost (kg/ks) stupeň 3) zádržnosti
DTB 100 běžný díl / 6 m K280 600 70 100 5 050 H4b
DTB 101 běžný díl / 4 m K250 400 70 100 3 510 H2
DTB 102 běžný díl / 2 m K250 200 70 100 1 755 H2
DTB 103 krajní díl / 4 m K250 400 70 100 2 460 -
DTB 103D krajní díl s kotevní deskou / 4 m K250 400 70 100 2 485 -

delta bloc 100 cm

 


DELTA BLOC 100S – výška 100 cm, symetrické/oboustranné1)

označení popis táhlo/ spojka délka l (cm) šířka b (cm) výška h (cm) hmotnost (kg/ks) stupeň 3) zádržnosti
DTB 100S/H1 běžný díl / 6 m K150 600 64 100 4 150 H1, H4b
DTB 100S/H2 běžný díl / 6 m K220 600 64 100 4 150 H2, H3
DTB 103S krajní díl / 4 m K250 400 60 100 2 190 -
DTB 103SD krajní díl s kotevní deskou / 4 m K250 400 60 100 2 215 -
DTB 104S přechodový díl DTB 100S-120S / 4 m K250 400 64-67 100-120 3 150 -
DTB 100S/U přechodový díl DTB 100S-80 / 4 m K180 400 60-64 80-100 2 700 -

delta bloc 100S

 


DELTA BLOC 120S – výška 120 cm, symetrické/oboustranné1)

označení popis táhlo/ spojka délka l (cm) šířka b (cm) výška h (cm) hmotnost (kg/ks) stupeň 3) zádržnosti
DTB 121S běžný díl / 4 m K220 400 67 120 3 280 H2
DTB 122S zkrácený díl / 2 m 2) K220 200 67 120 1 650 -

delta bloc 120S

 


DELTA BLOC AS-R – mostní svodidla, asymetrické/jednostranné

označení popis táhlo/ spojka délka l (cm) šířka b (cm) výška h (cm) hmotnost (kg/ks) stupeň zádržnosti
DTB 80AS-R běžný díl / 6 m K180 600 48 80 3 200 H2
DTB 100AS-R běžný díl / 6 m K280 600 58 100 4 700 H4b

delta bloc as-r

 


Vysvětlivky: H1, H2, H3, H4b – stupeň zádržnosti dle EN 1317 S – inovovaný (štíhlejší) průřez AS-R – mostní svodidla

Poznámky: 1) Všechna symetrická/oboustranná svodidla mohou být použita jako jednostranná. 2) Zkrácené díly nejsou podrobeny nárazovým zkouškám a proto je nelze samostatně použít jako silniční zádržný systém. 3) Další důležité informace o jednotlivých typech svodidel jsou uvedeny v Produktových listech.

Osazení a spoje:

Betonová svodidla se osazují se pomocí jeřábu. Pro betonová svodidla posuvná (to jsou všechny kromě kotvených) se používá zpevněný podklad, po kterém se svodidlo při nárazu může posunout. U prefabrikovaných svodidel zpravidla postačí, aby zpevnění bylo u konců dílců, nebo ve dvou místech každého dílce. Vyhovujícím podkladem je beton (postačí stažení povrchu betonu dřevěnou latí) a asfaltové povrchy pro vozovky (asfaltové betony, lité asfalty apod.). Pozor – u podkladových betonů je třeba zajistitt, aby šířka byla s rezervou na tzv. pracovní šířku betonového svodidla. To v praxi znamená, že za svodidlem musí být ještě vybetonováno cca. 20 cm.
Když se kladou betonová svodidla na hranu zpevnění (např při DIO na mostě), musí za ním rovněž být volný prostor na posuv v případě nárazu – tzv. pracovní šířku. Jinak hrozí pád dílce přes hranu a vyvolání řetězové dominové reakce.
Je nutné dodržet požadavky TP 139 Betonové svodidlo.

Do zámků betonových svodidel se vsunují spojky. Doporučuje se dílce betonových svodidel klást tak, aby byly zámky v napnutém stavu. Betonová svodidla musí být vždy spojena a nesmí se klást s mezerami (jak je vidět často např. v arabských zemích!!!), jinak jsou životu nebezpečná.

Konce betonových svodidel musí být dostatečné bezpečně provedené – vždy dostatečně vzdálené od jíszdní dráhy vozidel a v případě potřeby označené, ideálně reflexním prvkem. Je třeba pamatovat na to, že nejsou zvláště v noci či za deště dostatečné viditelné.

Podrobnosti k obloukům a koncům:

Na počátku a na konci každého svodidla z dílců DELTA BLOC je třeba situovat krajní dílce. Z dílců lze sestavit oblouky o min. poloměru R:

Řada svodidel – výška R min.-dílce 2 m dl. R min.-dílce 4 m dl. R min.-dílce 6 m dl.
Řada 80 17 m 35 m
Řada 100 25 m 50 m
Řada 100 S 30 m 60 m
Řada 100 S 65 m